Thursday 27 September 2012

LANGKAH UNTUK HACK PASSWORD ATAU WIRELESS WIFI

 hari ini akan menerangkan kepada anda cara untuk memecahkan Wifi atau laluan wayarles hanya dalam 10 hingga 15 minit. Hari ini saya akan menjelaskan Cara Hack atau Crack Wifi Password. Hari hack akan didasarkan pada retak password penyulitan WEP. Jadi orang mengencangkan ikat pinggang anda untuk baru hack dan mari kita mula hack wifi.



LANGKAH UNTUK HACK PASSWORD ATAU WIRELESS WIFI

1. Dapatkan CD Backtrack-Linux
. Backtrack Linux Live CD (Linux terbaik tersedia untuk hacker dengan lebih dari 2000 hacking tools built-in).
Download Backtrack Linux Live CD dari sini:http://www.backtrack-linux.org/downloads/


2. SCAN UNTUK MENDAPATKAN KORBAN

Dapatkan mangsa serangan itu adalah laluan yang ingin anda hack atau crack.
Sekarang Masukkan Backtrack Linux CD ke dalam pemacu CD anda dan memulakannya. Setelah itu klik mulai pada kotak hitam di sudut kiri bawah untuk memuatkan sebuah "Konsole". Sekarang anda harus mulai kad Wifi. Untuk melakukannya taip:
airmon-ng

Anda akan melihat nama kad wayarles anda. (Saya adalah bernama "ath0") Dari sini anda keluar, ganti nama kad anda dengan "ath0". Sekarang taip:
airmon-ng stop ath0

kemudian taip:

ifconfig wifi0 down


kemudian taip:

macchanger - mac 00:11:22:33:44:55 wifi0


kemudian taip:

airmon-ng start wifi0

langkah-langkah di atas telah menjelaskan unt memalsukan diri dari dikesan. Pada langkah di atas kita spoofing MAC address kita, ini akan membuat kita tidak dapat dijumpai.

sekarang taip:

airodump-ng ath0

Semua langkah di atas dalam satu screen shot:




Sekarang anda akan melihat senarai rangkaian wayarles di Konsole. Beberapa akan mempunyai isyarat yang lebih baik daripada yang lain dan selalu nya idea yang baik untuk memilih satu yang mempunyai kekuatan isyarat yang terbaik selain itu akan memakan masa yang sangat besar untuk crack atau hack password atau anda mungkin tidak dapat retak sama sekali.
Setelah anda melihat senarai rangkaian, sekarang pilih rangkaian yang ingin anda hack. Untuk membekukan skrin airodump TAHAN butang CNTRL dan Tekan C.
Sekarang anda akan melihat sesuatu seperti ini:



3. MEMILIH JARINGAN UNTUK HACKING

Sekarang mencari rangkaian yang ingin anda hack dan PASTIKAN bahawa ia mengatakan penyulitan untuk rangkaian yang WEP. Jika bertulis WPA atau variasi WPA kemudian berpindah ... Anda masih boleh crack WPA dengan mundur dan beberapa alat lain tetapi adalah permainan bola seluruh lain dan anda perlu menguasai WEP pertama.



Setelah anda memutuskan rangkaian, mencatat nombor saluran dan BSSID. BSSID akan kelihatan seperti ini -

00:23:69: bb: 2d: of

Jumlah Channel akan berada di bawah sebuah heading yang mengatakan "CH".
Seperti yang ditunjukkan dalam gambar ini:



Sekarang di Konsole jenis tingkap yang sama:

airodump-ng-c (channel)-w (file name) - bssid (bssid) ath0

Sekarang di tingkap yang sama jenis Konsole: Nama fail dapat apa pun yang anda inginkan. File ini adalah tempat di mana airodump akan menyimpan paket maklumat yang anda terima untuk kemudian retak. Anda bahkan tidak dimasukkan dalam sambungan ... hanya memilih kata rawak yang akan anda ingat. Saya biasanya membuat saya "Ben" kerana saya selalu dapat mengingatnya. Its hanya kerana i love Ben10 .... hhahahahaha: D

Nota: Jika anda ingin retak lebih dari satu rangkaian dalam sesi yang sama, anda harus mempunyai nama fail yang berbeza untuk setiap satu atau itu tidak akan berjaya. Saya biasanya nama mereka sebagai ben1, ben2 dll

Selepas anda menaip arahan terkini, skrin airodump akan berubah dan mula menunjukkan komputer anda pakej pertemuan. Anda juga akan melihat pos yang bertanda "IV" dengan nombor di bawahnya. Ini adalah singkatan untuk "inisialisasi Vektor" tetapi secara umum semua ini bererti "pakej dari info yang mengandungi aksara dari laluan." Setelah anda mendapatkan sekurang-kurangnya 5,000 IV ini, anda boleh cuba untuk memecahkan password. Aku sudah retak tepat beberapa di 5.000 dan yang lain telah mengambil alih 60.000. Ini bergantung pada berapa lama dan sukar mereka membuat password. Lebih sukar adalah pakej password semakin anda akan perlu untuk menyelesaikannya.

4. Cracking password WEP

Sekarang tinggalkan jendela ini Konsole dan berjalan dan membuka jendela Konsole 2.
Dalam jenis window:

Aireplay-ng -1 0-a (bssid)-h 00:11:22:33:44:55 ath0

Ini akan menghantar beberapa arahan untuk router bahawa pada dasarnya itu adalah untuk mengaitkan komputer anda walaupun anda tidak rasmi berkaitan dengan password. Jika perintah ini berjaya, anda akan melihat sekitar 4 baris mencetak teks keluar dengan yang terakhir mengatakan sesuatu yang mirip dengan "Persatuan :-) Sukses"
Jika ini berlaku, maka baik! Anda hampir ada.

Sekarang taip:

Aireplay-ng -3-b (bssid)-h 00:11:22:33:44:55 ath0

Ini akan menghasilkan sekumpulan teks dan kemudian anda akan melihat baris mana komputer anda adalah mengumpulkan segudang pakej dan menunggu di ARP dan ACK. Jangan bimbang tentang apa ertinya ini ... hanya tahu bahawa ini adalah tiket makan anda. Sekarang anda hanya duduk dan menunggu. Setelah komputer anda akhirnya mengumpulkan sebuah permintaan ARP, ia akan menghantar kembali ke router dan mulai menghasilkan ratusan ARP dan ACK per saat. Kadang-kadang ini mula terjadi dalam hitungan detik ... kadang-kadang anda perlu menunggu sehingga beberapa minit. Hanya bersabar. Ketika akhirnya tidak berlaku, beralih kembali ke tetingkap pertama Konsole anda dan anda akan melihat nombor di bawah IV mula meningkat pesat. Ini hebat! Ini bererti anda hampir selesai! Bila jumlah ini mencapai sekurang-kurangnya 5,000 maka anda boleh mula membobol password anda. Mungkin akan memakan masa lebih daripada ini, tetapi saya selalu memulakan laluan saya cracking di 5.000 hanya jika mereka mempunyai laluan yang benar-benar lemah.

Sekarang anda perlu membuka 3 dan tingkap Konsole akhir. Hal ini akan berada di tempat kita sebenarnya crack password.
Sekarang taip:

aircrack-ng-b (bssid) (filename)-01.cap

Ingat nama fail yang dibuat sebelum ini? Tambang adalah "Ben". Jangan menempatkan ruang di antara itu dan-01.cap sini. Jenis sebagai anda melihatnya. Jadi bagi saya, saya akan taip wepkey-01.cap
Setelah anda melakukan ini, anda akan melihat api aircrack dan mula crack password. biasanya anda harus menunggu lebih seperti 10,000 hingga 20,000 IV sebelum akan retak. Jika hal ini terjadi, aircrack akan menguji apa yang anda miliki setakat ini dan kemudian akan mengatakan sesuatu seperti "tidak cukup IV Cuba lagi di 10.000 .."
JANGAN LAKUKAN APA PUN! Ini akan tetap berjalan ... itu hanya membiarkan anda tahu bahawa itu ada di rehat sampai lebih IV berkumpul. Setelah anda melewati tanda 10.000 maka secara automatik akan menjalankan lagi dan cuba untuk menyelesaikannya. Jika ini gagal maka akan mengatakan "tidak cukup IV Cuba lagi di 15.000 .." dan seterusnya hingga akhirnya mendapatkannya.

Jika anda melakukan semuanya dengan benar sampai titik ini, sebelum terlalu lama anda akan mempunyai password! sekarang jika password tampak konyol, khuatir dont, itu akan tetap bekerja. beberapa laluan disimpan dalam format ASCII, dalam hal ini, aircrack akan menunjukkan kepada anda apa karakter mereka taip in untuk password mereka. Kadang-kadang, walaupun, password tersebut disimpan dalam format HEX dalam hal komputer akan memaparkan penyulitan HEX dari password. Tidak masalah dengan cara baik, kerana anda boleh menaip di salah satu dan akan menghubungkan anda ke rangkaian.

Perhatikan, bahawa password akan selalu dipaparkan di aircrack dengan tanda titik selepas setiap 2 watak. Jadi sebagai contoh jika password adalah "rahsia", akan muncul sebagai:

se: cr: et

Hal ini jelas akan menjadi format ASCII. Jika itu adalah HEX laluan terjamin itu adalah sesuatu seperti "0FKW9427VF" maka akan tetap dipaparkan sebagai:

0F: KW: 94:27: VF



Hanya menghilangkan tanda titik dua dari password, boot kembali ke sistem operasi apa pun yang anda gunakan, cuba untuk berhubung ke rangkaian dan taip password tanpa titik dua dan presto! Anda berada di!

Ini mungkin kelihatan seperti banyak berurusan dengan jika anda belum pernah melakukannya, tapi setelah mencuba beberapa berjaya, anda akan menjadi sangat cepat dengan itu. Jika saya di dekat sebuah router WEP disulitkan dengan isyarat yang baik, saya sering boleh memecahkan laluan hanya dalam beberapa minit.

Saya tidak bertanggung jawab atas apa yang anda lakukan dengan maklumat ini. Setiap aktiviti / berbahaya haram yang anda lakukan, jatuh sepenuhnya pada anda kerana ... teknikal ... ini hanya bagi anda untuk menguji keselamatan rangkaian anda sendiri.

Sources
http://tianboyand.blogspot.com/

2 comments:

  1. Boleh guna intel centrino tak untuk hack wep?

    ReplyDelete
  2. Bagaimana pula dengan menggunakan commview for wifi dan juga aircrack sekali?

    ReplyDelete